روز زن

 

         : روز زن مبارک باد:

 

من زنم ...

زایندهء کوروش...

خشایار و تهمتن..

کاوهء آهنگر ومام فریدونم..

      *

زنم من...

مادر تهمینه وزال و  سکندر

مام حافظ ...مولوی ...

خیام و سعدی..مادرعطارم و

عمری کهن دارم..

زنم من..همسرم من..مادرم من..

دخت تاریخ ...نیمهء گمگشتهء مردم.

      *

من انسانم..زنم..آزاده ام ...نامم جهان بانو..

به هر رنگ ونژادم ...

گه سفیدم..گه سیه...سرخم ...گهی زردم..

تنم آزردهء بیرحمی و شلاق تاریخ  است .

کنون روی سخن بامرد خود دارم..

مرا سهمی است درعالم...

برابر باتو فرزند ی که خود زادم ترا و..

شیرهء جانم بکامت چون عسل کردم..

ومن سهمی برابر باتو میخواهم ...

وتا حق خود از تاریخ نستانم..

زپا هرگزنمی شینم..

***************

مهدی معدنیان    

*
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد